بیمه آتش سوزی منازل مسکونی

بیمه آتش سوزی همانطور که از نام آن بر می آید، اموال ما را در برابر ریسک های مرتبط با آتش سوزی تحت پوشش قرار می دهد. در این بیمه نامه در کنار پوشش آتش سوزی، پوشش های متنوع و مفید دیگری مانند پوشش زلزله نیز وجود دارند. این بیمه نامه برای اماکن مسکونی و غیر مسکونی(صنعتی و تجاری غیر صنعتی) ارائه می شود و در صورتی رخ دادن یکی از خطرات تحت پوشش، هزینه تعمیر و یا جایگزینی توسط شرکت بیمه گر پرداخت می شود.

 

پوشش های پایه بیمه آتش سوزی

در بیمه آتش سوزی 3 پوشش پایه محسوب می شوند:

1.آتش سوزی

2.ٌصاعقه

3.انفجار

بنابراین هر زمانی که شما برای منزل یا محل کار خود بیمه آتش سوزی تهیه می کنید، در واقع اموال خود را در برابر پوشش های صاعقه و انفجار هم بیمه می کنید.

 

پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی:

1.پوشش زلزله:

در کشور ما پوشش زلزله در قالب یک بیمه نامه مستقل ارائه نمی شود بلکه یکی از پوشش های قابل انتخاب در بیمه آتش سوزی ست. با انتخاب این پوشش بیمه گر هزینه بازسازی ساختمان و خسارت وارد شده به اثاثیه را تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه خواهد پرداخت. بیمه گذار می تواند در هنگام پر کردن فرم پیشنهاد هزینه بازسازی هر متر مربع از ساختمان را تعیین کند. هرچه مبلغ تعیین شده به هزینه واقعی بازسازی ساختمان نزدیک باشد بهتر است زیرا در صورت رخ  دادن حادثه خیال شما از جبران هزینه ها راحت خواهد بود.

2.ترکیدگی لوله:

لوله های شبکه آب و فاضلاب در نقاط مختلف اماکن مسکونی و تجاری وجود دارند. توکار یا روکار بودن، قدمت و جنس لوله ها از جمله مواردی هستند که بر وضعیت آن ها تاثیر می گذارند. ترکیدن لوله ها و نشت آب آن ها به بیرون می تواند به ساختمان و وسایل موجود در آن خسارت وارد کند. بر این اساس یکی از پوشش های اضافی ارائه شده در بیمه آتش سوزی، پوشش ترکیدگی لوله است که این خسارت ها را پوشش می دهد. 

3.نشست زمین:

این پوشش خسارات ناشی از رانش، فروكش، نشست و شکاف طبیعی زمین را جبران می کند.پوشش نشست زمین در کنار پوشش های سرقت با شکست حرز، ترکیدگی لوله و ضایعات ناشی از برف و باران چهار پوششی هستند که نیاز به بازدید توسط کارشناس بیمه دارند و بدون بازدید صادر نمی شوند.

4.ضایعات ناشی از برف و باران:

باران و آب ناشی از ذوب برف، می تواند به اثاثیه شما آسیب وارد کند. این پوشش با هدف جبران چنین خسارت هایی ایجاد شده. علی الخصوص اگر در آپارتمان زندگی می کنید و منزل شما در طبقه آخر است، شما بیشتر از سایرین به این پوشش نیاز دارید.

5.سیل:

سیل از جمله حوادث طبیعی ای است که هر ساله خسارات قابل توجهی به اموال مردم کشور ما وارد می کند. این پوشش در کنار بیمه نامه آتش سوزی ارائه می شود و می توان گفت که این بیمه نامه، بیمه نامه آب و آتش است! با انتخاب این پوشش و پرداخت مبلغی که در برابر ارزش ساختمان و اموال شما ناچیز است، شما می توانید از داراییهای ارزشمند خود در برابر آثار مخرب سیل محافظت کنید.

6.طوفان:

این هم یکی دیگر از پوشش های گسترده بیمه آتش سوزی است. پوشش طوفان از اموال شما در برابر ریسک طوفان، گردباد، تندباد، بوران و بادهاي سیاه محافظت می کند.

7.سقوط هواپیما:

مبلغ حق بیمه این پوشش اندک است و در عین حال هر خسارتی که از سقوط هواپیما یا قطعات هواگردها به ساختمان شما وارد شود را پوشش می دهد.

8.سرقت به همراه شکست حرز:

اول از همه باید به تعریف این مسئله بپردازیم که منظور ما از پوشش سرقت با شکست حرز چیست؟ حرز در لغت به معنی حصار و مکان حفاظت شده است(لغتنامه دهخدا). سرقت با شکست حرز هم بنا بر تعریف فوق، یعنی سرقتی که با عبور از حصار و یا مانع صورت گرفت باشد. به عبارت ساده تر این عبارت یعنی اینکه سارق برای وارد شدن به مکان مورد سرقت، از یک مانع که میتواند درب، دیوار یا نگهبان باشد عبور کرده و اصطلاحا مانع را شکسته! این پوشش نیز جزو پوشش هایی است که معمولا نیاز به بازدید دارد.

 

مخاطبان بیمه آتش سوزی

آتش سوزی یکی از مهم ترین ریسک هایی است که منازل مسکونی و محل کار ما را تهدید می کند. بنابراین همه خانوارها و صاحبان کسب و کار می توانند با پرداخت مبلغ ناچیزی به عنوان حق بیمه، از مزایای بیمه آتش سوزی استفاده کنند. همچنین پوشش های متنوعی از قبیل زلزله، ترکیدگی لوله، طوفان و … نیز در کنار بیمه آتش سوزی ارائه می شود که جذابیت این بیمه نامه را دو چندان می کند.

 

***در بیمه سا بیمه آتش سوزی در قالب طرح های از پیش آماده هم ارائه می شود***

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا