بیمه تکمیل درمان

بیمه درمان تکمیلی از انواع بیمه های اشخاص است که به صورت انفرادی و گروهی ارائه می شود. وقتی که یک حادثه و یا بیماری رخ می دهد‍‍‍، در کنار آثار روحی و  رنج جسمی، دارای آثار مالی نیز هست. هزینه های پزشکی از قبیل مخارج ویزیت، بستری، جراحی و… بار سنگینی بر دوش خانوار ها می گذارد.بیمه های درمان تکمیلی با این هدف ایجاد شده اند که نگرانی اشخاص درباره هزینه های پزشکی را کاهش دهند.

پوشش های اصلی بیمه تکمیل درمان

مطابق آیین نامه شماره 99 بیمه مرکزی، پوشش های اصلی بیمه تکمیل درمان این موارد هستند:

1.هزینه های انتقال به مراکز درمانی(به شرط بستری شدن یا دستور پزشک).

2.هزینه بستری و اقدامات درمانی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود

3.همراه برای بیماران زیر 10 سال و بالای 70 سال

نکته: هزینه همراه برای بیماران بین 10 تا 70 سال با تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد قابل پرداخت است.

 

پوشش های اضافی بیمه درمان تکمیلی

1.افزایش سقف تعهدات برای اعمال جراحی و درمانی مربوط به مغز، قلب، سرطان، ستون فقرات و پیوند اعضا(هزینه ها ابتدا از محل این پوشش و باقیمانده از محل پوشش اصلی پرداخت می شود.)

2.جبران هزینه های زایمان(اعم از طبیعی و سزارین) به شرط سپری شدن دوره انتظار 9 ماهه یا داشتن پوشش پیوسته بیمه تکمیلی(از سال قبل).

3.هزینه های درمان ناباروری و نازایی

4.هزینه های پاراکلینیکی: شامل هزینه های تشخیصی آزمایشگاهی، غربالگری، فیزیوتراپی (PT )، گفتار درمانی (ST)، کاردرمانی (OT)،جبران هزینه های بستری روان پریشی

5.ویزیت، دارو و اورژانس غیر بستری

*نکته: هزینه های دارویی بر طبق فهرست داروهای مجاز و بعد از پرداخت سهم بیمه گر اول قابل پرداخت است.

 

6.هزینه های دندانپزشکی و جراحی لثه

7.خرید عینک یا لنز طبی(با تجویز پزشک یا اپتومتریست).

8.جراحی های رفع عیوب انکساری چشم(درجه نقص بینائی 3 دیوپتر یا بیشتر)

9.خرید سمعک

10.اعمال سرپایی(شکستگی و دررفتگی، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی)

*نکته: هزینه های Daycare جز پوشش های اصلی و اعمال جراحی سرپائی جز پوشش های اضافی بیمه نامه های درمان تکمیلی هستند. منظور از Daycare آن دسته از اعمال جراحی است که نیاز به حداکثر یک روز مراقبت بعد از عمل دارند. اعمال جراحی سرپایی برای تحت پوشش قرار گرفتن باید مجاز (قابل انجام در مطب به تشخیص وزارت بهداشت) باشند.

 

11.هزینه تهیه اوروتز(به تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتبر)

*اوروتز به وسایل کمکی از قبیل بریس، زانوبند، کولار و کفش طبی گفته می شود که برای بهبود عملکرد مفاصل و استخوان به کار می روند.

 

12.هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن

فرانشیز در بیمه های درمان تکمیلی

فرانشیز به زبان ساده مقداری از خسارت است که بیمه گر آن را نمی پردازد. فرانشیز ممکن است توسط بیمه گر پایه و یا بیمه گذار پرداخت شود. اگر بیمه شده بیمه پایه داشته باشد، فرانشیز به میزان پرداخت شده توسط بیمه اگر پایه کاهش خواهد یافت. درصد سهم بیمه شده(فرانشیز) در بیمه نامه های تکمیل درمان شرکت های مختلف متفاوت است.

 

***شما می توانید پس از صدور و در بخش اصالت بیمه نامه ، مشخصات بیمه نامه درمان تکمیلی خود که از بیمه سا خریداری کرده اید را از بیمه مرکزی استعلام نمایید.***.

 

اهمیت وارد کردن ارزش به روز خودرو

در هنگام خرید بیمه بدنه بسیار مهم است که ارزش دقیق و به روز خودروی خود را وارد کنید. در صورتی که ارزش مندرج در بیمه نامه از ارزش واقعی بازاری خودرو کمتر باشد، مقدار خسارت پرداختی مطابق ماده 10 قانون بیمه و به اندازه نسبت قیمت بیمه شده و ارزش واقعی، کاهش خواهد یافت. همچنین تهیه پوشش نوسان قیمت به شما کمک می کند که در صورت افزایش قیمت خودرو، خسارت پرداختی به شما مشمول قاعده نسبی نگردد و هزینه های شما به طور کامل جبران شوند.

هزینه عمل های زیبایی در بیمه نامه درمان تکمیلی

به طور کلی اعمال جراحی ای که به منظور زیبایی انجام می شود در بیمه های درمان تکمیلی تحت پوشش نیستند اما این هزینه ها به یک شرط جبران می شوند: اگر در طول مدت اعتبار بیمه نامه حادثه ای رخ دهد و در اثر آن حادثه بیمه شده نیاز به اعمال جراحی زیبایی پیدا کند، هزینه های چنین عمل جراحی ای توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

مدارک لازم برای صدور بیمه نامه درمان تکمیلی

زیر ساخت های این بیمه نامه در حال تکمیل است و به جمع بیمه نامه های قابل خرید در بیمه سا اضافه خواهد شد.

 

***شما می توانید با چند کلیک بیمه نامه درمان تکمیلی خود را سفارش دهید.***

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا