چه کسی بیمه اتومبیل را اختراع کرد؟

در دنیای امروز بیمه گری  تا حد زیادی با زندگی و تصمیمات مالی ما آمیخته شده، تا جایی که انگار بیمه همیشه وجود داشته است. بیمه پوشش های مهمی را برای صاحبان خودرو و منازل فراهم می کند و همینطور به کمک بازماندگان یک فرد درگذشته می آید، اما تا به حال فکر کرده اید که اولین بار ایده بیمه به ذهن چه کسی رسید؟

 

اختراع بیمه
اختراع بیمه

از بنیان یک کشور تا بنیان یک صنعت

بنجامین فرانکلین در طول حیات خود موفق به اختراعت زیادی شد که از برق گیر ساختمان تا عینک دو کانونه را شامل می شوند. با وجود چنین اختراعاتی دیگر عجیب نیست که بدانیم او از اولین بنیان گذاران بیمه در ایالات متحده بوده است. فرانکلین در سال 1751 اولین شرکت ارائه دهنده بیمه آتش سوزی در آمریکا را با نام “مشارکت فیلادلفیا” احداث کرد.

فرانکلین

 

اعضای “مشارکت فیلادلفیا” موافقت کردند که اگر یکی از آن ها قربانی حوادث آتش سوزی شد، مبلغی را به عنوان جبران خسارت بپردازند. در سال نخست، “مشارکت فیلادلفیا” 143 بیمه نامه صادر کرد که پوشش آن ها به مدت هفت سال ادامه داشت. هیچکدام از 143 مورد بیمه شده در طول این هفت سال دچار آتش سوزی نشدند.

مشارکت فیلادلفیا

 

بیمه اتومبیل کمی قبل تر از عصر فرانکلین به وجود آمد، ولی او کسی بود که پوشش عمر و تامین مالی همسر متوفی و فرزندان او را پیشنهاد کرد. صرف نظر از نوع بیمه نامه هایی که فرانکلین پیشنهاد داد، همه آن ها یک هدف اصلی داشتند:کاهش  فشار مالی بعد از رخ دادن یک حادثه.

بیمه اتومبیل و ایالت فندق!

شهر کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا شهری ست که در انتهای قرن 19 و ابتدای قرن 20ام، بیمه اتومبیل در آن گسترش یافت. در سال 1897 مردی به نام گیلبرت جی.لومیس که یک مکانیک خبره بود اولین بیمه نامه مسئولیت خودرو را خریداری کرد. در صورتی که خودروی لوئیس به اموال یا جان دیگران آسیب می زد، این بیمه نامه خسارت را می پرداخت.

 

از آن زمان به بعد، بیمه خودرو به آرامی تکامل یافت. انجمن جهانی مدیریت ریسک گزارش می دهد که پوشش های آتش سوزی و سرقت خودرو برای اولین در سال 1902 ارائه شدند. در سال 1912 پدرخوانده بیمه نامه های جامع امروزی ارائه شد، یعنی یک بیمه نامه که رشته های مختلف اموال و مسئولیت را در یک بیمه نامه جمع می کرد.

چرا بیمه خودرو برای شما مهم است؟

بیمه نامه ها از زمان تاسیس شرکت “مشارکت فیلادلفیا” تکامل یافته اند ولی اصول بنیادین آن ها تغییر نکرده است.بیمه خودرو از شما در برابر زیان های مالی سنگین ناشی از تصادفات محافظت می کند. این زیان ها شامل آسیب به اموال، هزینه معالجه، هزینه های قانونی و از دست رفتن درآمد(عدم النفع) است. مقدار این زیان ها در سراسر جهان سالانه به میلیاردها دلار می رسد و متاسفانه در کشور ما نیز تعداد و شدت تصادفات رانندگی بالاست.

 

اگرچه بنجامین فرانکلین وقتی که اولین شرکت بیمه را تاسیس کرد به فکر بیمه خودرو نبود، ولی کار او ثابت کرد که محصولات و خدمات بیمه ای می توانند آرامش را در این دنیای پر تلاطم برای ما به ارمغان بیاورند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا